Uke nagashi
  1. Ezt a katát nagyon lassan kell gyakorolni, amíg a helyes mozgást és időzítést megtanuljuk. Lassan, de folyamatosan mozogjunk, ne álljunk meg sehol.

  2. Forduljunk jobbra 10-90 fok közötti szögben, és üljünk le seizába.

  3. A szemünk sarkából nézzünk balra és fölfelé a shomen felől érkező ellenfélre.

  4. Tegyük mindkét kezünket a kardra, és bal lábbal lépjünk föl balra.

  5. Ezzel egy időben pattintsuk ki a kardot a hüvely szájából.

  6. Húzzuk ki lassan a kardot a hüvelyből, és várjunk. A markolatot tartsuk vízszintesen.

  7. Folyamatosan nézzünk az ellenfélre.

  8. Álljunk föl egyenesen, fordítsuk a bal csípőnket jobbra, miközben a kardot teljesen kihúzzuk és közvetlenül a homlokunk fölé tartjuk, majd húzzuk befelé és lefelé a bal kezünket a hüvellyel együtt.

  9. Kardkihúzás és hárítás közben tartsuk egyenesen a fejünket és a hátunkat.

  10. Nagy körben lendítsük jobbra a jobb csípőnket és a jobb lábunkat. Vegyünk fel mélyebb állást.

  11. Hajlítsuk be erősen a jobb térdünket.

  12. Derékban hajlítsuk hátra a testünket és a vágás előkészítéseként vigyük a kardot a fejünk főlé és a hátunk mögé.

  13. Tartsuk középen, egyenesen a jobb kezünket.

  14. Emeljük magasra térdből a bal lábunkat, hogy teljes testtel vághassunk.

  15. Dobbantsunk előbb bal, majd jobb lábbal.

  16. Amikor a jobb láb talajt ér, a jobb kéz a fej fölé emeli a kardot, hogy az ellenfél nyak-váll ízületébe vágjunk. A bal kéz csak a vágás befejezése előtt ragadja meg a markolatot. Ne fogjuk meg túl korán a markolatot! A jobb láb és a kard egy időben ér célba.

  17. Mindkét térd mélyen be van hajtva, a test széles állásban előre dől.

  18. Az előbb leírt mozgások ritmusa alapvetően meghatározza a vágás minőségét. A kettős dobbantás üteme szinkópa, a bal láb dobbantása “tonnn”, a jobb lábé “TONNN”!

  19. A távolságot bal lábbal lehet beállítani, miután fölemeltük. Ha az ellenfél közel van hozzánk, a testünkhöz közel dobbantsunk a bal lábunkkal. Ha az ellenfél távolabb van, ennek megfelelően válasszuk meg a bal láb dobbantási helyét.

  20. Gyorsan csúsztassuk hátra a testünket, és a kardot egyidejűleg emeljük a jobb térd fölé. Így az ellenfélre összpontosíthatunk, anélkül, hogy megállnánk. A szög kissé hátra és naname. Az ellenfél felé tartsuk fenn az erős lelki nyomást (seme).

  21. A jobb kéz kisujjával billentsük ki a kardot ebből a helyzetből a noto irányába. Nyomjuk kissé le, és a testünktől el a kardot.

  22. Amikor a kard már félig a hüvelyben van, ereszkedjünk térdre.

This content has been restricted to logged in users only. Please login to view this content.

This content has been restricted to logged in users only. Please login to view this content.

This content has been restricted to logged in users only. Please login to view this content.